Hangok, szavak, gondolatok...

Fekete Macska Könyvklub

Fekete Macska Könyvklub

#azéletírta 1.

2021. január 22. - Fekete Macska Könyvklub

Hepe után mindig hupa következik...” Beszélgetés Róka Fannival

dsc05682-edit-2.jpg

Ismerjétek meg, s fogadjátok szeretettel Fannit, első interjúalanyomat, aki egyetemistaként éli mindennapjait, népszerű weboldalt, valamint blogot vezet, s a mindenki életét átható és próbára tévő élethelyzet ellenére is tervei megvalósítására törekszik...

Utolsó posztjaid, illetve egy beszélgetés kapcsán merült fel bennem a gondolat, hogy olyan történet rejtőzik itt a mélyben, ami sokak számára inspiráló lehet. Mostanság, főleg egy ilyen év után pedig igencsak szükség van arra, hogy az emberek mások életének történetéből erőt meríthessenek.   

Nézem a képeidet, a bejegyzéseidet és a weboldaladat, és egy gyönyörű lányt látok, szép ruhákban, tökéletes sminkkel, a szépre nyilvánvalóan komoly érzékkel. Ez az, amit a fotók először megmutatnak. De akkor hadd említsem további észrevételeimet. Egy komoly, tág érdeklődési körrel rendelkező, színes, kedves, érzelmes és céltudatos lányt is látok. S ha már ezt említettem, mi a cél 2021-re, Fanni? Ki szeretnél lenni az előttünk álló évben?

2021-ben szeretném Önmagamat megvalósítani, illetve az egyetemi mindennapokat, és ezáltal a külön kis életem minden percét megélni.

Mivel 2019 szeptemberében költöztem fel Budapestre, mondván kezdődik a nagybetűs élet”, majd utána viszonylag gyorsan eltelt a pár hónap, és kialakult a jelenlegi helyzet, így nem sikerült minden tervemet véghez vinnem. 2021-ben szeretném ezeket beteljesíteni, úgy, hogy kihozom magamból a maximumot. Magamhoz, s nem másokhoz mérten.

A sok mind magánéleti, mind egyéb emberi kapcsolatokban átélt kudarc és csalódás megtanított arra, hogy értékeljem az apró sikereket, az apró fejlődést is. Mert ahogy Micimackó mondja: „Hepe után mindig hupa következik, és hupa után mindig hepe jön. És még sohasem fordult elő a világon, hogy hepe után hepe, és hupa után hupa következett volna.”

A weboldaladnak és a blogodnak köszönhetően elmondhatjuk, hogy Te már nem csak budapesti lány, vagy herendi lány vagy, hanem az országban mindenkihez eljuttathatod a gondolataidat. De ha már szóba kerültek a városok, milyen az élet Budapesten Herend után? Beváltotta a hozzá fűzött reményeket?

Azt hiszem az előző kérdéssel erre egy kicsit előrevetítettem a választ. Nagyon meg szerettem volna élni azokat az érzéseket, hangulatokat és mindennapi dolgokat, amik Budapesthez kapcsolhatóak. (Pláne, hogy számtalan egyetemistánál láttam ezeket, és nekem a „kisvárosi” lánynak felettébb izgalmasnak tűntek.) Ám erre a jelenlegi helyzet végett kevés lehetőségem volt.

Úgy gondolom azonban, hogy az ott töltött időszakokból kihoztam a maximumot, és imádtam ezeknek a hónapoknak minden egyes nehezebb-könnyebb pillanatát. Természetesen alig várom, hogy minden visszatérjen a rendes kerékvágásba.

...mindig is fontosnak tartottam, azt, hogy a blogolással egyfajta közösséget alakítsak ki, embereket hozzak össze, szólaltassak meg és inspiráljak.” Ezt a mondatot a weboldaladról a #karanténinterjúk elnevezésű cikksorozatod bevezetőjéből idéztem. A kérdésem: miért? Miért volt ez fontos számodra? És mi az, ami Téged inspirál?

Szerintem manapság nagyon fontos az őszinteség, illetve az, hogy az emberek megértéssel és türelemmel forduljanak egymás felé. Én például nagyon nehezen éltem meg az első karantén időszakát, hiszen a mindennapjaim része a jövés-menés/rohanás.

A #karanténinterjúkhoz az ötletet az adta, hogy úgy gondoltam, más is érezhet így, és érdemes lenne legalább „online” összekovácsolni az olvasóimat és azt a közösséget, amit építgetek. Remélem, nagyon sok embernek nyújtott lelki segítséget vagy inspirációt akkoriban ez a cikksorozat.

Elválasztható az, amit csinálsz az „influencer" kifejezéstől? Ha igen, mi az a jelző, amellyel Magadat aposztrofálnád?

Igen, elválasztható, sőt kifejezetten nem szeretem, ha ezt a manapság divatos jelzőt ragasztják rám. Inkább bloggernek nevezném magamat, mivel nálam elég kevés a hirdetés, illetve a reklám. Emellett ragaszkodom a blogom írásához is, és az Instagram-oldalam mellett azt is fokozatosan fejlesztem.

Ha az oldalamon reklámokkal, illetve hirdetésekkel találkoztok, akkor azokat a már jóval korábban megismert cégek, termékek számára készítem. Nagyon hálás vagyok azoknak a cégeknek, akik bizalmat szavaznak a munkásságomnak, és úgy látják azonosulni tudok velük. Számomra nagyon fontos a hitelesség, így semmi olyasmit nem passzítanék bele az oldalba, ami nem illik az én témáim közé.

Említetted nekem, milyen komoly versenytáncos múlttal rendelkezel. Beszélnél erről egy kicsit bővebben?

Szerettem volna, hogy ez legyen hivatásom, de a dolgok nem úgy alakultak…
Mindenesetre a tánc 6 éves korom óta az életem része, így nagyon sok műfajjal ismerkedtem meg. 8 évig versenytáncoltam formációs csapatban, ami a legkedvesebb volt számomra. Ez alatt az idő alatt a csapattal és az egyesülettel számos szép eredményt sikerült elérnünk.

Mi az, ami megadta a lendületet ahhoz, hogy megint életed aktív részévé tedd a táncot?

Pont olyan voltam, mint 6 évesen, amikor először elkezdtem táncolni. Egy versenytáncos műsort közvetítettek a tévében október végén, és én elsírtam magamat, mondván, már sosem lesz ez a hivatásom. Anyukám meg is kérdezte, hogy nem szeretnék-e visszamenni, de én akkor még ellenkeztem, mert egy kicsit féltem a dologtól.

A táncos műsor következő adásában aztán megláttam fellépni egy olyan inspiráló profi táncost, akinek a munkásságát azóta figyelemmel is követem, s mondanom sem kell, annyira meghatározó volt számomra, hogy egyből visszacsempészte magát a szívembe a versenytánc. Ha szebben akarok fogalmazni, akkor begyógyult az a seb, amit a tánc abbahagyása okozott, s mindez történt úgy, hogy talán észre sem vettem. Új lendületet kaptam. Köszönöm, az illetőnek ezúttal is az inspirációt!

Melyik lenne az az 5 dolog (ismét visszacsatolok a fanniroka.hu oldalra, ahol hónapról hónapra szedted össze azokat a tapasztalatokat, tanításokat, amik előrébb vittek az életben), amit a tánc elvesztése és újbóli felfedezése tanított Neked?

1. Soha ne mondd, hogy soha!

2. Mindig adj magadnak egy második esélyt!

3. Ne hagyd, hogy a félelem vezéreljen!

4. Sosincs túl késő elkezdeni azt, amit szeretsz!

5. Merj nagyot álmodni!

Jól látom, hogy a táncon túl a rajzolással is ki tudod fejezni Magad?

Igen, a nagymamám porcelánfestő volt, illetve régen anyukámmal is rengeteget kézműveskedtünk. Szeretek rajzolni, különösön vízfestékkel festeni, de sajnos ez a hobbi az évek múlásával idő- és energiahiány végett egyre jobban elhalványult.

Néha, ha tényleg érzem magamban a lendületet, akkor teljes szívemből összerakok egy-egy kreatív projektet, amiket az oldalamon is megtalálhattok.

Mivel az én oldalam eddig többségében a könyvekkel foglalkozott, elmaradhatatlannak érzem a kérdést, szeretsz-e olvasni? Van-e kedvenc szerződ/könyved/novellád/regényed/versed?

Emelt magyar fakultációs voltam a gimnáziumban, így az irodalom jócskán a mindennapjaim részévé vált. Olvasni szeretek, de bevallom, hogy arra már nem sikerül időt szakítanom. Buta kifogás, de elismerem, mert ez tényleg így van!

Szeretem Vörösmarty, Aranyosi Ervin munkásságát. A kedvenc versem pedig Petőfi Sándortól a Szeptember végén című költemény. Régen rengeteg Janikovszky Évát olvastam, illetve nagy kedvencem még Ottlik Géza Iskola a határon című műve.

Ezenkívül menthetetlenül romantikus vagyok, így minden olyasmi könyv jöhet! :D

Köszönöm az őszinteségedet, a válaszaidat, na és persze a lelkes attitűdöt, amivel az interjú ötletéhez álltál. Sok sikert (hozzá pedig inspirációt, erőt, kitartást és egészséget) kívánok Neked 2021-re (s persze azon túl is)!

Mi pedig majd igyekszünk nem elfelejteni az általad felidézett bölcs gondolatot: Hepe után mindig hupa következik, és hupa után mindig hepe jön.”

A fotót Juszku Friderika / Love Stories Photography készítette. Szöveggondozás: @double.check.now

A bejegyzés trackback címe:

https://fmkonyvklub.blog.hu/api/trackback/id/tr3216399326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása