Hangok, szavak, gondolatok...

Fekete Macska Könyvklub

Fekete Macska Könyvklub

#azéletírta 6.

2021. március 06. - Fekete Macska Könyvklub

„Lenyűgözött a sokféleségük.” – Niki története az álomfogókkal

Tervezgettem az új hálószobánkat, s ekkor merült fel bennem, hogy szeretnék egy álomfogót a falra. Elképzelésem túl sok nem volt, csak annyi, hogy kapcsolódhatna valamilyen formában a Holdhoz… S ekkor jött az életembe Niki, aki a ki nem mondott gondolataimat és a megfogalmazott elképzeléseimet összehangolta, és egy csodát hozott létre belőle.

Az egyetemen kötelező olvasmány volt J. F. Cooper Az utolsó mohikánja. Nemrégiben pedig megpillantottam a helyi könyvesbolt kirakatában A nagy indiánkönyvet is. Mindig érdekelt az indiánok élete. Szívesen olvastam róluk. A tisztelet, amivel a természetnek és a környezeti tényezőknek adóztak követendő példa.

img_20210302_111247.jpg• Azt tudom, hogy az eredete az ő kultúrájukban keresendő, Te ismered is az álomfogók történetét?

• Rajongok a természetért, imádom a madarakat, a növényeket, de leginkább a fákat. A mágia világa pedig mindig is vonzott. Talán ennek a kettőnek az ötvözete adja az álomfogókat.

Az indián kultúrában ezeket kézzel készítették fűzfakarikával, aztán dekorálták különféle kiegészítőkkel, például madártollakkal vagy gyöngyökkel. Az elkészült álomfogót a gyermekek ágya fölé akasztották, hogy a háló megszűrje az álmokat, és ne engedje át a rosszakat.

Persze a modern álomfogók csak másolatok már. Viszont még ma is sokan bíznak a varázserejükben. Vagy éppen lakásdekorációként használják őket. Szerintem, minden otthonba kell is egy…

• Jelképeznek-e valamit a különféle tollak, formák, alakzatok, színek?

• Régen biztosan lehetett valami jelentőségük. Ma már szerintem az a lényeg, hogy megfelelő összhangban legyenek a színek, az anyagok és a dizájn. Én általában a megrendelőim kérésére szabom az álomfogókat.

• Ahogy változnak az idők, úgy adódik igény újabb és újabb szimbólumok megjelenítésére. Mik most a legnépszerűbbek?

• Nagyon sokféle álomfogót készítettem már. Igyekszem mindig naprakész lenni, újabb technikákat alkalmazni, más anyagokat is használni. Ahogy fejlődöm, úgy jönnek az aktuális kihívások, amik elé természetesen a megrendelőim állítanak.

A legnépszerűbb szimbólum amúgy az életfa. Amit imádok is készíteni, mert – mint a beszélgetés elején említettem – imádom a fákat. Van, hogy fagyöngyökből, de az esetek többségében természetes ásványokból készítem el őket.

• Mit jelképez az életfa?

• Egy ember életútját vagy akár a családfáját is jelképezheti, ki mit lát benne. Én már készítettem két egymásba fonódó életfát is, ami két ember kapcsolatát fejezi ki.

• Mióta foglalkozol egyébként álomcsapda-készítéssel?

122466329_3411947408924307_7345546177331206133_o.jpg• Idén már a negyedik évemet taposom. De tavaly kezdtem vele főállásban foglalkozni.

• A munkáid minőségét, a hozzáállásodat és makulátlan ízlésedet figyelembe véve, jól gondolom, hogy ebben az alkotói folyamatban megtaláltad az önkifejezés Rád szabott formáját?

• Pontosan, ahogy mondod… Imádom ezt csinálni. Mindig is szerettem volna maradandót alkotni. Valami nem mindennapit, egyedit, amit nem sokan csinálnak. Valamit, amiről, ha ránéznek az emberek, eszükbe jutok.

Ezért folyamatosan új ötleteken gondolkodom. Keresem az új kihívásokat, és persze minden álomfogóba beleteszem magam. Szomorú is vagyok minden alkalommal, mikor át kell adnom az elkészült példányt a megrendelőnek. Bárcsak mindegyiket megtarthatnám…

• Honnan jött egyébként az elképzelés? Miért pont álomfogók?

• Egész életemben a különlegeset kerestem mindenben. Eleinte tudat alatt, később már szándékosan. Gondolom, ezért is szerettem bele már korán az álomfogókba.

Lenyűgözött a sokféleségük, a csodálatos színek, azok kombinációi és a tollak kecsessége, amikor meglebbenti őket a szél. Elég kevés helyen lehet álomfogót vásárolni, így utazásaim során ahol találtam, ott mindig vettem egyet.

• Na és milyen alkalomból készítetted el az elsőt?

• Anyák napjára édesanyámnak mindig kézzel készített ajándékot adtam. Sokkal személyesebb, mint bármi más, amit egy üzletben levesz az ember a polcról.

Böngésztem az interneten, videókat néztem, majd hozzáláttam életem első álomfogójához. Megviccelt egy párszor, mire elkészült, de édesanyám nagyon örült neki.  

Aztán barátok, munkatársak is megkértek, hogy készítsek nekik. A többi pedig alakult szépen magától. Minél több álomfogót csináltam, annál ügyesebb lett a kezem. Jöttek az új ötletek, és innen már nem volt megállás.

picsart_02-24-02_58_35.jpg• Mindig megrendelésre dolgozol, vagy esetleg vannak készleten lévő termékeid is?

• Leginkább megrendelésre dolgozom. De igyekszem beszorítani olyan munkákat is, amik az én ötleteimen alapulnak, s így tudom bővíteni a kínálatot.

• Mit lehet még tudni Rólad?

• Szeretem a művészeteket, a kreatív önkifejezést. Igyekszem ezen a téren mozogni szabadidőmben is.

Sok mindennel próbálkoztam az évek alatt: rajzolás, gyöngyszövés, gyöngyfűzés, ékszerkészítés, dekupázs, textilkeményítés. De egyikhez sem volt igazán türelmem. Most festeni tanulok, és ismerkedem az Epoxy-gyantával is.

Ja, és imádom a cicákat...

• Ha olvastad az előző interjúkat a rovatban, láthattad, hogy e kérdés nélkül senkit nem engedek el: szeretsz olvasni? Van kedvenc szerződ/könyved?

• Nagyon szeretek olvasni, de sajnos nincs igazán időm rá. Imádom a romantikus fantasy könyveket. Kedvenceim közé tartozik: J. R. Ward Fekete Tőr Testvériség című sorozata, Jennifer L. Armentrout Luxen-sorozata, illetve Kami Garcia-Margaret Stohl: Caster krónikák. De ezeken kívül is sok könyvet olvastam már…

A bejegyzés trackback címe:

https://fmkonyvklub.blog.hu/api/trackback/id/tr9116451756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása